By Barbara Ells
(Le français suit)
The Alumni Memorial Building on the UNB Fredericton Campus
was the place to be this past weekend for entrepreneurs who wanted to test out
their ideas. Seventy people, ranging from students to seasoned entrepreneurs,
took part in Startup Weekend New Brunswick organized by Startup Kitchen, UNB’s
Pond-Deshpande Centre, and Tech South East and facilitated by Sally Ng.
As with any Startup Weekend that takes place around the world,
the weekend started with ideas for businesses being pitched to the group. The 26 ideas pitched on Friday evening
resulted in 11 teams being formed. Over
the next two days, fueled by an endless supply of sandwiches, pizza, cookies
and coffee, the teams took those ideas, defined a potential product, validated
that concept with the public, refined their idea as necessary, built prototypes
and determined a business model. Along
the way, mentors and coaches from the community spent time with the teams to
assist them in defining their products and business models.
This energy-filled weekend culminated with the 11 teams pitching
their companies to a panel of judges: Gary Stairs, of Stellar Learning
Strategies, Calvin Milbury, CEO of the New Brunswick Innovation Foundation,
Susan Holt, CEO of the New Brunswick Business Council, Keith MacIntosh, CEO of
PQA, and Rivers Corbett, serial entrepreneur and Entrepreneur-in-Residence at
UNB. Hot Spot Parking, led by Phil
Curley, took top place for the weekend with a mobile solution for parking
payment. This was followed up by
A.L.I.E., an application focused on nutrition and health led by Thom Lamb, and
mindfulVIBE, a parenting resource led by Chelsea Wilson.
The lasting impact of events such as Startup Weekend is yet
to be determined, but if the buzz and the calibre of the business ideas is an
indicator, this may have been the beginning of a new wave of start-up activity
in our province. Several of the 11 teams
formed are planning to continue working on their ideas. New Brunswick’s next big venture may have
just been born!
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Startup Week participants forming groups for ice breaker activity.
L’édifice
commémoratif des anciens sur le campus de UNB à Fredericton était l’endroit à
être la fin de semaine dernière pour les entrepreneurs qui voulaient vérifier
leurs idées. Soixante-dix personnes, allant d’étudiants à entrepreneurs
chevronnés, ont participé à la Fin de semaine de démarrage Nouveau-Brunswick
organisée par Startup Kitchen, le centre Pond-Deshpande UNB et Tech sud-est, et
facilité par Sally Ng.
Comme
toutes les fins de semaine de démarrage qui ont lieu partout dans le monde, elle
a commencé par des idées d’entreprises présentées au groupe. Les 26 idées
présentées vendredi soir ont eu comme résultat la formation de 11 équipes. Pendant les deux prochains jours, alimentés
d’une quantité illimitée de sandwich, pizza, biscuits et café, les équipes ont
pris ces idées, défini un produit potentiel, validé ce concept avec le public, raffiné
leur idée, construit des prototypes et déterminé un modèle de gestion. En cours de route, les mentors et les
entraîneurs de la communauté ont passé du temps avec les équipes afin de les
aider à définir leurs produits et leurs modèles de gestion.
Cette fin
de semaine remplie d’énergie s’est terminée par les présentations d’entreprises
de chacune des 11 équipes devant un groupe de juges: Gary Stairs, de Stellar
Learning Strategies, Calvin Milbury, PDG de la Fondation de l’innovation du
Nouveau-Brunswick, Susan Holt, PDG du Conseil d’entreprise du Nouveau-Brunswick,
Keith MacIntosh, PDG de PQA, et Rivers Corbett, entrepreneur en série et entrepreneur
en résidence à UNB. Hot Spot Parking, dirigé
par Phil Curley, a remporté la première place pour la fin de semaine avec une
idée d’un moyen de payer le stationnement par téléphonie mobile. Ce projet a été suivi par A.L.I.E., une application
mettant l’accent sur la nutrition et la santé dirigée par Thom Lamb, et
mindfulVIBE, une ressource parentale dirigée par Chelsea Wilson.
L’impact
durable d’évènements tels que la fin de semaine de démarrage est encore à
déterminer, mais si l’enthousiasme et le calibre des idées d’affaires sont des
indicateurs, cet évènement marque peut être le début d’une vague de lancement
d’entreprise dans la province. Plusieurs des 11 équipes formées ont l’intention
de continuer à développer leurs idées. La
prochaine grande entreprise du Nouveau-Brunswick vient peut-être de naître!
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